Polityka Cookies
Szanowni Państwo, nasze serwisy internetowe wykorzystują pliki cookies, aby spełniać lepiej Państwa oczekiwania. Zapisywanie plików cookies można zablokować zmieniając ustawienia przeglądarki.
Szczegółowe informacje dotyczące cookies »
Piątek, 6 grudnia 2019http://www.srodaslaska.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
herb_sroda
URZĄD MIEJSKI W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
  • Ostatnio dodane
  • Ostatnio zaktualizowane
  • Najczęściej oglądane
Biuletyn Informacji Publicznej
  • .
.
Zmniejsz rozmiar czcionkiCzcionka normalnaZwiększ rozmiar czcionki
Duży kontrast
  .Jesteś tutaj: BIP /Procedury urzędowe /Procedury urzędowe
  • Informator urzędowy
  • Burmistrz
  • Rada Miejska
  • Prawo lokalne
  • Sołectwa
  • Procedury urzędowe
  • Zamówienia publiczne
  • Wybory
URZĄD MIEJSKI
W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
Adres:
Plac Wolności 5,
55-300 Środa Śląska
Telefon:
+48 71 317 30 52
Fax:
+48 71 317 34 05
E-mail:
um@srodaslaska.pl
BIP
Procedury urzędowe
Stan sprawyPetycjeProcedury urzędowe
Informacje o biuletynie
Instrukcja obsługiRedakcja biuletynuHistoria zmianStatystyka odwiedzinMapa serwisuPonownie wykorzystaneNieudostępnione w BIP
Ochrona danych
Inspektorzy ochrony danychKlauzule informacyjne
Partnerstwo Publiczno - Prywatne
Livechat
Livechat - skontaktuj się z nami
Archiwalny BIP
Archiwalny BIP
Formularze ePUAP
Pismo ogólne do podmiotu publicznego
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Drukuj PDF

Szczegóły procedury: Akt urodzenia - odpisy i zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego

< Powrót do listy procedur
Data utworzenia
2018-04-30
Osoby odpowiedzialne za merytoryczne załatwienie sprawy
  • Sylwia Góra
  • Monika Kamińska
Wymagane dokumenty

Z rejestru stanu cywilnego wydaje się:

  • odpisy zupełne aktów stanu cywilnego
  • odpisy skrócone aktów stanu cywilnego
  • odpisy skrócone aktów stanu cywilnego na drukach wielojęzycznych,
  • zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
  • zaświadczenia o stanie cywilnym 


Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego  lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się w dowolnym urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju.

Opłaty skarbowe

Wysokość opłaty skarbowej:

  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego – 33 zł
  • odpis skrócony aktu stanu cywilnego – 22 zł
  • odpis skrócony aktu stanu cywilnego na druku wielojęzycznym – 22 zł
  • zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby – 24 zł
  • pełnomocnictwo – 17 zł


Zwolnienia z opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia sprawy
  • Odpisy aktów stanu cywilnego sporządzonych w USC we Wrocławiu - wydaje się niezwłocznie.
  • Odpisy aktów stanu cywilnego sporządzonych w innych USC przeniesione już do rejestru stanu cywilnego - wydaje się niezwłocznie
  • Odpisy aktów stanu cywilnego wymagające uprzedniego zamówienia w innym USC – wydaje się w  terminie do 10 dni roboczych
  • Zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby - wydaje się niezwłocznie, a w przypadkach wymagających prowadzenia postępowania wyjaśniającego – do 10 dni roboczych

Odpisy aktów stanu cywilnego  i zaświadczenia  o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się na wniosek:

  • osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony
  • wstępnego (rodzica, dziadka, babci)
  • zstępnego (dziecka, wnuka)
  • rodzeństwa
  • małżonka
  • przedstawiciela ustawowego
  • opiekuna
  • sądu, prokuratora
  • organów administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.


Odpisy i zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego mogą być również wydane na wniosek innych osób, niż wyżej wymienione, które wykażą w tym interes prawny oraz na wniosek organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.

Pełnomocnik dołącza do kompletu dokumentów oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi wskazywać kto, kogo, do jakiej czynności upoważnia, a ponadto musi być zaopatrzone w datę i podpis mocodawcy. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Wolne od opłaty skarbowej jest jednak złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Miejsce złożenia dokumentów
  • osobiście w urzędzie stanu cywilnego
  • drogą pocztową
  • za pomocą platformy ePUAP

Wniosek należy opatrzyć czytelnym podpisem.

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego. Odwołanie wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Kierownika USC, który wydał decyzję.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego

Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sylwia Góra
dodano do BIP dnia 2018-04-30
rejestr zmian | Informacje o postępowaniu

Redakcja biuletynuMapa serwisuInstrukcja BIPWysoki kontrastNiepełnosprawniStatystyki odwiedzin
Panel administracyjny

Adres:

Plac Wolności 5, 55-300

Telefon:

+48 71 317 30 52

FAX:

+48 71 317 34 05

E-MAIL:

um@srodaslaska.pl

ESP:

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

WWW:

http://www.srodaslaska.pl

logo_sroda
Projekt.: Opracowanie i wdrożenie e-usług dla społeczeństwa w Gminie Środa Śląska Etap II”, nr RPDS.02.01.01-02-021/16-00 dofinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego 2014-2020