Polityka Cookies
Szanowni Państwo, nasze serwisy internetowe wykorzystują pliki cookies, aby spełniać lepiej Państwa oczekiwania. Zapisywanie plików cookies można zablokować zmieniając ustawienia przeglądarki.
Szczegółowe informacje dotyczące cookies »
Piątek, 6 grudnia 2019http://www.srodaslaska.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
herb_sroda
URZĄD MIEJSKI W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
  • Ostatnio dodane
  • Ostatnio zaktualizowane
  • Najczęściej oglądane
Biuletyn Informacji Publicznej
  • .
.
Zmniejsz rozmiar czcionkiCzcionka normalnaZwiększ rozmiar czcionki
Duży kontrast
  .Jesteś tutaj: BIP /Procedury urzędowe /Procedury urzędowe
  • Informator urzędowy
  • Burmistrz
  • Rada Miejska
  • Prawo lokalne
  • Sołectwa
  • Procedury urzędowe
  • Zamówienia publiczne
  • Wybory
URZĄD MIEJSKI
W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
Adres:
Plac Wolności 5,
55-300 Środa Śląska
Telefon:
+48 71 317 30 52
Fax:
+48 71 317 34 05
E-mail:
um@srodaslaska.pl
BIP
Procedury urzędowe
Stan sprawyPetycjeProcedury urzędowe
Informacje o biuletynie
Instrukcja obsługiRedakcja biuletynuHistoria zmianStatystyka odwiedzinMapa serwisuPonownie wykorzystaneNieudostępnione w BIP
Ochrona danych
Inspektorzy ochrony danychKlauzule informacyjne
Partnerstwo Publiczno - Prywatne
Livechat
Livechat - skontaktuj się z nami
Archiwalny BIP
Archiwalny BIP
Formularze ePUAP
Pismo ogólne do podmiotu publicznego
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Drukuj PDF

Szczegóły procedury: Rejestracja zgonu

< Powrót do listy procedur
Data utworzenia
2018-05-17
Osoby odpowiedzialne za merytoryczne załatwienie sprawy
  • Sylwia Góra
  • Monika Kamińska
Wymagane dokumenty
  • W Urzędzie Stanu Cywilnego w Środzie Śląskiej zgon zarejestrować można jedynie, jeśli nastąpił on na terenie Gminy Środa Śląska
  • Karta Zgonu wydana przez służbę zdrowia.
  • Dokument tożsamości osoby zmarłej.

Do wglądu:

  • dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
  • dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
  • akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania).
Opłaty skarbowe

Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Pierwszy egzemplarz wydany po sporządzeniu aktu jest zwolniony z opłaty, każdy następny odpis aktu zgonu – 22 zł.

Termin i sposób załatwienia sprawy

Niezwłocznie.

Podstawa prawna

 

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2011 r., Nr 118 poz. 687 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r.  poz.1628 z późniejszymi zmianami).
Inne informacje
  • Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu.
  • Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
  • Odpis skrócony aktu zgonu jest wydawany z urzędu po dokonaniu rejestracji osobie zgłaszającej zgon (1 odpis aktu zgonu jest wydawany osobie sporządzającej akt z urzędu bez opłaty skarbowej).
  • Zgłoszenie zgonu zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.

 

  • Uwaga!
    W przypadku niedostępności rejestru stanu cywilnego, urząd zamieszcza w przedłożonej przez Klienta karcie zgonu adnotację o zgłoszeniu zgonu, co umożliwi pochowanie osoby zmarłej.
  • Akt zgonu zostanie sporządzony (na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu) niezwłocznie po przywróceniu sprawności aplikacji, a osobie zgłaszającej zgon zostaną wydane z urzędu 2 odpisy skrócone aktu zgonu.

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego,
  • najbliżsi krewni lub powinowaci,
  • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sylwia Góra
dodano do BIP dnia 2018-05-17
rejestr zmian | Informacje o postępowaniu

Redakcja biuletynuMapa serwisuInstrukcja BIPWysoki kontrastNiepełnosprawniStatystyki odwiedzin
Panel administracyjny

Adres:

Plac Wolności 5, 55-300

Telefon:

+48 71 317 30 52

FAX:

+48 71 317 34 05

E-MAIL:

um@srodaslaska.pl

ESP:

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

WWW:

http://www.srodaslaska.pl

logo_sroda
Projekt.: Opracowanie i wdrożenie e-usług dla społeczeństwa w Gminie Środa Śląska Etap II”, nr RPDS.02.01.01-02-021/16-00 dofinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego 2014-2020